Dusta !

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم ولرحمة الله وبركاته



Ntah kenapa ,
Sering kali aku jadikan laman ini laman meluahkan segala isi hati ...


Terasa title di atas ini tidak sesuai buat diri aku ini ,
Kerna aku sendiri ,
tidak mampu untuk korbankan semua perasaan ini .


---------------------------------------------------------------

Hari ini ,
Aku dihimpit perasaan itu lagi , 


Arghhhhh !

Mudah nya aku !!!

Mudah sangat aku membiarkan hati aku untuk sayang seseorang itu !!

Hanya dengan mereka mengatakan sayang pada kau ,
Tidak bermakna itu maksud yang sebenar yang ingin mereka sampaikan .
Itu hanya pujukan mesra mereka !
Kenapa perlu kau percaya ??

What a FOOL !
What a FOOL !




 " Mungkin kerna ,  sudah lama hati ini dibiar kosong ..... "


Tapi kenapa mesti cinta manusia yang kau raih ??!
Kenapa ??!

Kemana perginya cinta kau pada Dia ???!

Manaa ???
MANA ???!!

Istighfar sebanyak yang mungkin ,
Jangan biarkan dirimu lalai sebegini ,
Bukan ini yang Ummah mahukan ..

Bukan kelemahan ini yang diperlukan dalam Islam .

Cuba cari semangat itu semula .

Please .
I Know you can . . . . .




* Terlalu percaya pada kata-kata sayang manusia ,

itulah aku .

Malang nya menjadi diri aku ,
terlalu tagihkan cinta manusia ,

Mungkin kerna sifat ini ,
Allah melambatkan kau dalam Tarbiyah ini ...
Mungkin kerana ini ,
Allah lambatkan kau dalam perubahan diri itu ..

Mungkin kerana adanya sikap terlalu percaya pada kata-kata sayang manusia ini ,

Allah jauhkan kau dengan perkara-perkara baik , dan dekatkan kau dengan perkara yang melalaikan .

Allah , na'uzubillahi min zalik .

Ampunkan aku , Rabb ....



Jadikan aku Mukmin yang hanya mengejar cintaMu Rabb . . .. .


Abah , Ibu , nak sayang abah dan ibu je lepas ni ,
Tak nak daa sayang kakak tu ,
Tak nak da sayang adik tu ,
Tak nak da sayang sesiapa pun .
Diorang semua tipu  ,
Tipu dengan kata-kata sayang yang tiada makna langsung ,
Hanya untuk memuujuk ,
Hanya untuk sedapkan hati ,

" ana sayang enti lillahi ta'ala , betul ! "

" akak , lillahi , ana sayang akak , Allah je tahu perasaan ana . "


bohong semua nya !


Last-last , bila da tersayang ,
 tertipu sendiri .
dan meranaa seorang diri . . . . . . .

Argghhh !
Tension !



----------------------------------------------------------------------


Cintailah Allah yang satu Myra .


-------------------------------------------------------------------------

* bila laa agak nya aku mampu menulis post tarbawi semula .




No comments: