Here I am , alone without you .

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته



It's 10 of  Ramadhan today . 

080714

A very special day for me . 
Two things happen . 

My Born Day , 

And , 

The day that she left . . . . . forever . . . .


Rabb , tiada ungkapan melainkan syukur yang mampu ku ungkap , 
Nikmat ini sangat bernilai buat aku . 

Nikmat memiliki Murobbi yang hebat dan sangat aku sayang , 
dan nikmat aku masih bernafas hingga kini kerana dosa yang masih menggunung . 


Memori ini aku ku nukilkan disini , 
Supaya satu hari nanti , 
Aku idamkan ia terjadi lagi . 


--------------------------------------------------------


Kaki mula melangkah satu persatu ke kediaman nya , 
Dengan mengendong amanah isitimewa dari OZEE buat Murobbi kami , 

Hati pada mulanya sayu , 
Kerna tahu , 
Detik peninggalannya di bumi Jordan ini semakin hampir , 

Arghhh ! 

Jangan lagi , 
Hari ini , 
Aku berazam untuk berlagak tabah di hadapan nya , 
Kerna masing-masing tahu apa tujuan sebenar kita dilahirkan , 
Perpisahan bukan selamanya , 
Allah itu sebaik-baik perancang . 
Pasti ! 
Ya pasti !
kita akan bertemu lagi . 


-------------------------------------------------------------


" Kenapa akak rasa korang semua da makin besar ni ? " 

" Yela akak ,  akak sorang je yang kecik " 

" Bukan laaa ! Myra ni ! " 
*sambil mencubit peha ku * 







" Hmmm , cepat nya masa berlalu " 




* senyap , tiada ungkapan yang keluar dari kami apabila dia berkata begitu * 




Saat dia menyiapkan diri , 
Kami semakin gelisah , 
kerna ada agenda yang bakal kami kejutkan . 


Seusai azan Isyak  , 




" Disini , Kita pernah bertemu " 
" Mencari warna seindah pelangi "



Adah memulakan alunan nya , 
disambung oleh kami semua , 


Melihat dia kaku ,
sambil bergelinang air matanya , 

buatkanku bermonolog .....

" Untuk kali ini sahaja akak , biarkan kami mencipta memori ini untuk akak " 


---------------------------------------------------------------------------------------


10 : 00 p.m 



\" Ammu dah sampai ?? " 


Arghh ! 

Masa , cepat nya kau mengejar ! 

Semua nya turun dengan setitik demi setitik airmata yang mengalir  , 
Ada yang tidak sanggup untuk turun , 
Kerna tidak mahu hari ini menjadi nyata .



Mimpi , 
Ya , bagaikan mimpi . 


 Saling memandang , 
 Saling berpelukan , 

Hanya lambaian sebagai ucapan selamat tinggal yang terakhir kalinya . 

------------------------------------------------------------------



" Akak okey ? " 

* dia hanya tersenyum * 

Saat aku di dalam kenderaan itu , 
Seakan - akan kata -kata ku dikunci , 


Dalam fikiran ku , 

Biarlah myra tatap muka akak habis-habisan hari ni . 
Sebagai hadiah hari jadi myra hari ni mungkin ? 




Diri mula melayang ke luar jendela kenderaan itu .


" Myra . . . " 

*memandang nya dengan senyuman * 



" Akak nak mintak maaf  . . . . . "  

" Kenapa akak mintak maaf ? " 

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 

Perbualan itu yang aku nanti-nantikan setelah sekian lama . . . .

Allah , 
seakan-akan ingin sahaja aku menjerit berterima kasih padaMu , 


Perbualan hati ke hati , 
yang hanya aku dan dia sahaja yang mengerti . 




" Akak tak mampu , jujurnya akak tak mampu " 

" Ana faham akak , ana tahu je akak tak mampu , tapi . . . . ana akan pastikan akak mampu terima ana di syurga nanti . . . . . " 


Entah kenapa , hati aku sangat saleem tika itu ,
Mungkin kerna ku yakin , 
Syurga itu pasti . . . . .



-------------------------------------------------------------------------------------


* Queen Alia Airport * 


Semakin hampir ,

Rabb . Tenangkan hati kami . 



" Okey , sampai sini je entunna . " 


* Menatap matanya * 

Tuhan , aku tak daya . 
kehilangannya umpama hilangnya semangat aku dalam tarbiyah ini . 

* Memeluk erat tubuh nya * 

Diam tiada kata . 

" Terima kasih awak . . . . " 

-------------------------------------------------------------------------------------------






Untuk Ukhti yang ana sangat sangat sayangi lillahi ta'ala . 

Entah ke berapa kali , 
Terasa seperti tiada pengakhiran ucapan terima kasih ini , 
Sebab akak betul-betul bawa perubahan besar dalam diri ana ,
dengan izin Allah . 


Jazakillah akak , 
Jazakillah untuk segala-galanya . 
Tarbiyah dari akak , 
Bimbingan , 
Kasih sayang pada kami , OZEE , 
Kenangan yang terlakar satu persatu , 
Segalanya . . . .

Ana sangat-sangat terharu akak pakai tudung tu , 
Walaupun ana tahu akak akan jadi selebet sikit sebab first time pakai , 
terima kasih akak . 

Terima kasih untuk hadiah ini , 



Excited sangat , sampai terus pakai  untuk ambik semangat nak exam tadi . 

* eyebag yang menebal sebab tak tido * 

Ianya sangat berharga untuk ana . 
Jazakillah sekali lagi akak . 



--------

Rabb , jaga kan dia untuk aku . 
Kemana sahaja die berada , 
Moga dia berada dibawah lindungan dan jagaan Mu Tuhan . 

Rabb , kukuhkan ukhuwah ini hingga ke Jannah Mu ye ?
Andai ianya tersimpul atau terhakis tali ikatannya , 
Gantikan lah ia dengan teguran dari Mu , 
Tarbiyah dari Mu 
Ku mohon .  . . . . . 

Aku yakin , 
seyakin - yakin nya . 
Perasaan ini , kisah ini , memori ini , 
adalah tarbiyah yang terbaik dari Mu , Tuhan . 


Myra sayang akak , sayang akak , jujurnya kerana Tuhan kita . 

Lillahi Ta'ala .

-------------------------------------------------------------------------



Selamat hari mengejar kematian Ma Amirah Meor Aznam . 
Entah kenapa , 
Semakin aku meningkat umur ni , 
hanya itu sahaja yang paling aku takuti . 

Mati . 

Tapi Allah tahu , 
Dosa aku sangat menggunung . 
Allah masih beri kan aku peluang . 

Terima kasih Rabb . 


Ramadhan , 
benarkan aku berubah semula , 
tetap teguhkanlah hati aku untuk istiqomah dalam perubahan ini . 
untuk Dia , 
Untuk Ummah . 

Ameen . . . 















No comments: