Syuhada . . ?

بسم الله الرحمن الرحيم 
اسلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

" Haaa , apa kata kita letak nama group kita Syuhada' ?? "

Saat itu semua orang merasa sangat teruja dengan gelaran itu ,
Membincang kan logo yang umpama panji Islam bukanlah satu perkara yang mudah , 
Tambahan lagi , apabila dalam dada terasa kurangnya iman , 
Tapi , cita-cita yang diimpikan terasa jiwa sangat berkobar-kobar dalam meneruskan jihad ni .

" Okey, okey , semua setuju kan ?? " 
" Setuju setuju !! " 

Seorang diantara kami ditugaskan untuk membuat head band , 
seusai menulis perkataan itu , 
aku , orang yang sentiasa gopoh  , dengan tiada kesabaran dalam diri , menarik headband tersebut dan terus mengikatnya di kepala ku . 

Tahu kah kalian , apa perasaan ku tika itu ? 

Kemanakah amal mu wahai Amirah ? 
Syuhada' itu tempat yang paling tinggi  . 
Layakkah dikau ?

Aku terus diam , 
Kaku , 
Bisu , 
dan beberapa titisan air mata mula berlumba2 untuk jatuh . 

" eh , Myra , kenapa ni ??? "
" Ntah si Myra ni , pakai headband je pun ! " 

Cuba korang , eh silap , Astaghfirullah hal 'Azim , 
Cuba entunna try pakai , 

Seorang dari ukhti yang berjiwa lensa mencuba , 

" Ha'ah laaa Myra "

" Takut kan ? tak tahu kenapa , tak tahu nak describe macam mana . Tapi memang sangat . . . . . . . " 


Tika itu , semua orang tak mampu menerangkan , apa yang mereka rasai , 
tidak tergambar perasaan kami tika itu . 

Tapi hari ini , aku tahu jawapan bagi kekeliruan kami pada hari itu .

Lihatlah dia , 


Dan dia , 


Apa yang mereka perjuangkan selama ini ??
Sungguh hati mereka sangat lah tabah , 
Jihad itu adalah suatu tanda kematian yang pasti , 
Allah ... mereka menerima kematian yang pasti itu dengan sangat mudah ! 
MasyaAllah , betapa hebatnya mereka , 

Wahai , tetap teguh lah dengan panji Islam ini , 
Kalau orang yang biasa mungkin akan kata : " Alaaaa , headband je pun ! "
tapi tanggungjawab disebalik headband itu ?? Adakah kita benar-benar bersedia dengan nya ?? 

Moga amalan kita di dunia ini , sentiasa menaikkan semangat kita dalam jihad ini , 
Malulah kita , andai mereka di Palestine sana , yang masih kecil , yang masih tidak kenal apa itu hak dan batil , malahan yang  tidak pernah faham  sakitnya mati itu , 
merasa sangat berani meletak tanda syuhada di kepala mereka . 

#NeverStopPryingForGaza,Mesir,SyriaAndAllMuslimsInThisWorld



No comments: