Emosi Merah

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 

Apa khabar Iman aku hari ini ?
Apa khabar gerabak aku hari ini ?
Eyh , da isi mutabaah amal belom ?

Selalu nye , every opening words in our blog , 
Orang akan tanya , 
" Apa khabar orang yang sedang membaca blog saya ni ? " 
oh , tapi kali ni , aku akan tanya diri aku sendiri . 

Oh , Iman aku hari ni , dari 100% okeyh jadi 40 % , 
*bangun2 terus buat orang terasa dengan aku , bagus sangat myra ! hebat sungguh permainan kamu ! ==' 
Gerabak aku hari ini , herm . . . herm . . . . eyh , kenapa aku senyap ni ? 
Oh , ko tak ambil tahu langsung ye sejak cuti2 ni . hebat ! hebat sangat myra ! 

Hati  cakap , " What is wrong with you dude ?? "
And I answered , " EVERYTHING IS WRONG WITH ME !! " ==' 

Emosi , adalah salah satu perasaan yang sangatttttt susah untuk aku kawal , 
urghhh ! susah sangatttttt ! 
Dah tak tahu macam mana nak buat dah .
Ada satu ketika tu , orang buat aku marah , aku boleh tahan , tahan setahan tahan nye laaa , 
sampai aku senyap nak dekat dua hari , 
Nak tahan punye pasal . 

Sekali bila aku lupe yang aku tengah tahan marah aku ni ,
Fuhh , memang naseb laa sape yang kene dengan aku tu . ==' 

Ibu selalu cakap , 
Dalam kita bersuka ria , Allah tahu kita ni overdosed suka ke atau memang suka saje2 , 
So , bila kita dah teroverdosed , Allah nak uji kita sikit ,nak bagi penalti sikit kat kita ,  nak suruh kita relax2 sikit , jangan over sangat . 
Allah uji dengan emosi kita , 
Samada sedih , marah , senyap , menangis ke , gelabah ke , macam2 laaaa . 
Jadi ape solution nye bila kita da terkena penalti dari Allah ni ? 
Tak lain dan tak bukan ,
Allah nak dengar kita sebut nama die laa , Istighfar , Istighfar dan Istighfar . 

Mane tak nye , kau bersuka ria , sebut2 nama orang sane sini , 
Nama Allah ko tak sebut2 pon , mane aci macam tu . =='

Okey Myra ?? 
After this you must try Very Veryy Veryyy  HARD to improve your Emotional . 

Sorry for those yang selalu kena dengan 'Emosi Merah' aku ni , 
Terutamanya , Adik Beradik ,  Housemate lama , Housemate sekarang , Cik Kiah W, 
Dan Sahabat-sahabat lain . 
I'm not that kind of person , yang perfect sepanjang masa , 
Orang tak nampak kekurangan aku , sebab aku selalu ceria kan orang , 
Tapi once aku buat salah , orang terus judge aku macam-macam , 
Tak kesah nak judge aku , memang aku layak pon kena judge . 
Tapi jangan biar aku bergelumang dengan tabiat lama aku ni , 
I need you guys to say something , tegur aku , dorong aku , nasihat aku .  

Aku tahu , aku sering kali melakukan kesilapan , 
Aku tahu , aku sering kali buat orang terguris hati , 
Aku tahu , kadang2 orang tak berani tegur aku ,
 Ntah , aku ni like a BIG MONSTER kot ? ==' 

Tapi percaya lah , segala nasihat , amanah , dorongan ,
Sangat2 aku perlukan tika aku dalam proses perubahan ini . 
Aku percaya , satu hari nanti , aku akan berubah ! 

# Asal aku update blog je , luah perasaan . =='


No comments: