Yiruna means Bangkitlah .



Alhamdulillah , Alhamdulillah , Alhamdulillah . 
 Bersyukur kepada Allah yang masih lagi memberi peluang pada aku untuk terus mengenal apa itu Islam ,

This last few weeks was a very very very tired week , 
a shock week , 
a horrible week , 
a sad week , 
a scariest week too . 

Tapi Allah itu sentiasa menyenangkan hamba2 Nya ,
tanpa kita perasan pon yang sebenarnya kita dah lalui kesulitan itu , 

Ramai yang berkata : 
" Tabahnye enti "
" Sungguh tsabat nya enti di jalan ini " 
" Enti sentiasa cool bila ada masalah "
dan lain-lain lagi  . 

Allah , andai mereka dapat alami juga apa yang aku alami , 
sebelum dan selepas aku berlanggar dengan MakCikk Tarbiyah , 
Aku pasti , semua pasti terdiam . 

Aku sendiri agak terkejut dengan diri aku , 
Dulu , aku bergelumang dengan maksiat , 
R**** , A*** , S***** , B**** , 
tanpa pengetahuan ibunda dan ayahnda ku , 

Allah itu Maha Pengasih , 
Aku telah pun berada di jurang neraka itu [ 3:103 ]
Kemudian Allah utuskan aku ke Bumi Syam dan bertemu dengan sahabat fillah dan mereka hulurkan tali unutuk menyelamatkan aku dari jurang neraka itu , 

Kemudian, satu ketika ,
tali itu terputus , 
aku jatuh tersungkur ,
 tersadai di curam yang hanya setapak sahaja lagi akan ku jejak kembali jurang itu , 


Allah , Allah , Allah , 
sungguh Dia Maha Mengetahui kemampuan setiap hambaNya , 
Aku bangun , Aku bangun kembali , dengan  2 orang sahabat syurga aku [ InsyaAllah ] , 
Walaupun lah mereka tak pernah rasa yang mereka membantu aku , 
tapi nasihat2 mereka sebenarnya , dalam diam ,
sangat membimbing aku , 

#hmm , buat cerpen ala-ala macam den ni penulis terkenal plak kan . ==' 

Semua orang inginkan perubahan , 
bila orang tanya , macam mana aku tsabat dan kuat harungi semua ini ?

Jawapan aku : 
" Tanyalah diri sendiri , Tanyalah Allah " 

Itu sahaja Agen Perubahan yang Terhebat yang kita dapat temui . 

Terima kasih pada semua yang sering mendoakan aku 
*kalau ada laa , ==' 
Terima kasih pada semua sahabat fillah yang tak pernah putus tanya kan khabar Iman dan diri aku selama ni.
terima kasih kepada Partner Syurga to be aku , 
yang sentiasa ada bilamana aku betul-betul memerlukan . 
:') 

Alhamdulillah . :')

Nak share video ni . :D

video




No comments: