aku bukan Aku

بسم الله الرحمن الرحيم 
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته


ARGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHH !!!!!

Astaghfirullahal 'Azim . Astaghfirullahal 'Azim . Astaghfirullahal 'Azim . 

huh . *mengeluh pendek*

Lately ni , aku rase kesabaran aku betul-betul di uji . 
Aku bukan mengeluh sebab aku tak suka dengan ujian kesabaran ni . 
Tapi aku tak suka , bilamana manusia tak dapat terima dengan perubahan kesabaran aku ni . 

Diam aku bukan tanda nya aku marah atau merajuk atau menyampah . 
Tapi diam aku tanda nya ,aku sedang berlapang dada dengan semua orang disekeliling aku 
[baca : cool down]
[ kalau dulu , tapak kaki aku dah naik ke lobang hidung orang tu dah ==' . tak pun MC 3 hari ]

Allah banyak menguji aku dengan sifat sabar aku di bumi Barakah ni . 
Dan aku juga banyak belajar berlapang dada dengan orang lain . 

Seriously , when you learn how to be a Free Chest [ baca : berlapang dada ] person . 
You will also learn what is the meaning of Sincerity . 
To be simple : ' Nawaitu Lillahi Ta'ala ' . 

" Sahaja aku sabar dengan ciptaan Allah ini kerana Allah Ta'la "
[ setiap kali aku tengah tahan sabar + marah , aku niat macam ni taw , tak tipu . zeriuz ! ]

Aku masih lagi belajar untuk merasa sepenuhnya apa itu berlapag dada . 
Walaupun aku bertaktih tapi sering kali aku menggunakannya .
Dan aku selalu berharap , orang lain dapat faham perubahan sifat sabar aku ni . 
Harapan hanya menjadi harapan . 

Sekarang ni , aku jadi seorang yang senyap , setiap kali ada masalah aku akan senyap . 
Sebab seorang sahabat aku mengajar " kita cerita masalah kita pada Allah , bukan pada ciptaan Allah "
* maybe sebab dia da bosan kot aku asyek ceritaaaa je . ==' *

Mungkin disebab kan aku berdiam diri sangat ni kot aku jadi hilang sabar dan  berdendam .
Dan mungkin disebabkan hubungan aku dengan Allah pun tak bagus ,
 masalah aku tu tak diperdengarkan . 
T_T Allah . T_T 

Doakan aku supaya sentiasa bersabar , istqomah dalam berlapang dada , niat kerana Allah . 

# Ya Rabbi , Ampunkan aku #





No comments: