Final Exam

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم

apa khabar semua . harapnya kalian sehat selalu dan sentiasa dibawah perlindunganNya . :) 

penat2 study , update blog jap . 
*yg da berzaman x huppdate . =='

sekarang tengah buzy study untuk final exam . 

ni tarikh final exam saya . 

16/5 - France 
17/5 - Tarbiyah Wathoniyah 
17/5 - Madkol ila Dakwah 
22/5 - Ulum Quran 
24/5 - Akad Zawaj . 

Dari Anas r.a , dia berkata bahawa Nabi Muhamamad s.a.w pernah berdoa :
" Ya Allah tidak ada kemudahan selain apa yang Engkau jadikan mudah dan Engkau dapat menjadikan perkara sulit menjadi mudah jika Engkau kehendaki " 
(Hadis Riwayat Ibn Hibban)

pergantungan terhadap Allah pada saat ini memang sangat tinggi . 
tapi silap kita sebagai seorang Muslim ,
yang hanya tahu bergantung pada Allah disaat2 genting macam ni je . 
Astaghfirullahazim .
semua nya berbalik pada diri saya sendiri .

ya Allah , engkau tahu disaat aku memerlukan kan Mu , 
Engkau tahu disaat aku kehilangan semangat tika mana aku dilanda ujian . 
terima kasih atas segala nikmat yang telah Engkau berikan . 

nikmat Islam, nikmat kehidupan , nikmat sahabat dan segala2nya . 

saya selalu cakap dekat ibu : " ibu , myra ni memang tak bole ade masalah dengan kawan , kalau myra ade masalah sikit dengan diorg , myra jadi hilang fokus , stress bagai nak ghak ! , malas nk study , malas nak fokus study tu betol2 . semuanye lahh ! sahabat tu bagi myra segala2nya , penguat myra , ubat myra . 

dan ibu akan cakap pada saya : " itulah silap myra sekarang ni , bergantung pada sahabat sahaja , sedangkan Allah yang kurniakan sahabat tu pada kita , Allah yang beri kita kebahagiaan sahabat tu , cube slow2 tukar pergantungan tu pada Allah pula , kalau ade masalah dengan kawan , serahkan semuanya pada Allah , sebabnye nanti Allah jugak yang akan bantu myra solve kan masalah tu . kalau kita gembira dengan kawan kita pun , bergantung jugak pada Allah , serahkan semuanya pada Allah , bersyukur Allah masih bagi kita nikmat sahabat tu . :) 



*ibu , rindu ibu . :') 

itulah saya yang dulu . 

masyaAllah , nikmat Allah tu bila bahagia kita bahagia betol sampai kita lupa yang nikmat tu Allah yang bagi kat kita , tak rase malu ke , Allah dah bagi kat kita , tapi ucapan terima kasih pun kita tak hulurkan . 
astaghfirullahazim ! . 

alhamdulillah ! alhamdulillah ! alhamdulillah !~ 

fuhh ! nak sambung study balek ni . 
mohon doa dari kalian yang membaca blog saya ni jugak untuk exam final saya . 
moga Allah permudahkan . :') 


bittaufiq jugak untuk semua yang sedang menghadapi final exam ! ~
maan najah , insyaAllah !~ ^.^

buat ibu tersayang . Selamat Hari Ibu . hari-hari myra sayang ibu , terima kasih ibu sebab didik myra ,marah myra , pukul myra dulu , ternak myra sampai da jadi mok gajoh da ni haa . :'p segala2nya laa ibu . 
rindu ibu infinity percent ! ~ x leyh cakap panjang2 , kank , bertakung air kat baldi kank . :'p 


she's my everything . I love you mom . :')


salam . <3 :)



No comments: