adakah mereka mengetahuinya ?

بسم الله الرحمن الرحيم
اسلام عليكم

aku suka dengar kawan aku mengaji . . .
aku rasa macam aku nak mengaji seperti dia..
yang membaca dengan penuh irama , teliti , lembut + comel . . .
aku jugak suka dengar kawan aku ini memberi nasihat pada aku . . 
tapi ,
apa daya ku , 
aku hanya mampu tersenyum pabila mengharapkan kasih sayang darinya.. 

aku suka bila kawan aku pujuk2 aku . . 
terasa macam diri aku yang dah besar ni menjadi keanak-anakkan..
bila dia membuat gaya comel dia... 
semua orang akan ketawa...
terasa bagai kan diri ini tidak layak untuk bersama dengannya...
kerana dia menyinari hidup manusia..
tapi
aku menghitamkan hidup manusia..... 

aku suka bila tengok kawan aku study. . .
setiap perkara yang dia lakukan ..
penuh dengan جدية ( serius )
perangai nya yang seperti keibu-ibuan,,
membuat kan aku teringat akan ibu ku di malaysia.. 
kawan aku ni , kalau kita tak bersuara maka dia pun akan diam..  :p
tapi,
siapalah aku untuk berganding dengan orang yang sehebat dia...

aku suka dengar kawan aku memberi nasihat pada aku..
setiap nasihat yang diberi . .
aku terasa seperti semua nya salah aku . .
dia sangat hebat , 
disayangi oleh semua orang ..
tapi , 
kadang-kala , setiap pendapat yang aku berikan sering kali dicanggah ,
siapalah aku untuk memberi kan nasihat sehebat dia.. 
aku hanyalah manusia yang berlumuran dengan dosa
dan terkatik2 memperlajari ilmu disini ... 
dan..
siapalah aku untuk disayangi oleh orang lain...

aku suka berkawan dengan kawan aku . .
dia seorang yang sangat manja...
seperti aku . .
sering kali aku bersama dengan dia kerana kami hampir2 mempunyai persamaan . .
tapi..
itu dulu . .
semasa aku belum sedar bahawa aku x selayaknya bersama2 dengannya dan juga orang yang menyayanginya.


adakah mereka mengetauinya ???


semua nya kerana aku..
aku ..
manusia yang digelar jahil..
mereka.. 
sangat hebat , 
seringkali aku merasa cemburu , 
kerana aku tidak mendapat kasih sayang seperti mana yang mereka dapat...
seringkali juga aku merasa sedih ,
kerana aku tidak dapat bersama2 dengan mereka...
adakah kerana aku tidak mempunyai ilmu setinggi mereka ?


semuanya dah pun terlambat , 
tiada lagi yang dapat mengembalikan kegembiraan aku..
tiada lagi butir2 senyuman aku dihadapan mereka..
tiada lagi...

kejauahan aku bersama mereka 
membuat kan aku terfikir...
habit aku yang lama datang kembali , 
sikap aku yang jahil datang kembali ,
tutur aku yang buruk datang kembali ,
yaa, itu lah aku pada ketika dulu ...

tetapi , mereka telah menyedarkan aku kembali..
mereka yang aku gelarkan kawan spesis..
mereka yang sering membuat kan butir2 senyuman aku...
terima kasih kepada anda dan juga anda
:) 


 kesedihan ini tidak bermakna aku akan berdiam diri dalam perjuangan dakwah.
yaa, aku akan cuba ,
menjadi sehebat mereka..
malahan lebih hebat dari mereka.. :p
insyaAllah.... 

aku rindu kan merekaa... tapiii apakan daya... :(




2 comments:

arwa salsabila said...

miraaaaaa.....huhu..rindu mira gak!!jom la kite jadi macam dulu2 balik....sama-sama kita lapangkan hati....we miss u so much mira!!!come back to us....(^_^)

arwa salsabila said...

tiada apa yang membezakan kita semua...kita semua bisa jadi hebat...tidak semestinya kita dicintai manusia di bumi bermakna kita dicintai makhluq dilangit....nauzubillah...sama-sama kita mengharapkan cinta Allah lebih dari cinta yang lain...Allah tidak akan pernah mengecewakan hambanya....setisp orang ada kelebihan dan kekurangan....k.wa minta maaf banyak2 andai ada hak yang tertunai...sebagai manusia biasa yang tak pernah lari dari kelemahan...tgh dalam usaha memperbiki diri...huhu