dakwah perlukan kasih sayang ?

بسم الله الرحمن الرحيم
أسلام عليكم

setuju x.. kalau aku cakap.. dalam dakwah ni memerlukan kasih sayang...
sape setuju angkat kaki ..!!
hehehehe.. :p

hurmm.. bagi aku....
aku setuju ...
dan aku da pun mengalami nya...
tapi...
bila kita terasa dengan sahabat yang kita sayang tu..
adakah kita akan tinggalkan dakwah tu semata2 kerana sahabat 2 ?
atau kita semakin jauh dengan dakwah hanya kerana kurangnya kasih sayang ?

persoalan yang mencabar hati kita kan... 
huhuuhu.. :p
tak jugakkan.... 
bagi aku... 
sahabat adalah pendokong kita dikala susah and senang...
tak dinafikan... 
kadang2 ada je aku pernah terasa dengan sahabat2 ...
tapi... 
Allah bagi aku petunjuk... 
doesn't mean dat if you've been hurt by someone ..
korang nk terus lari dari perkara yang penting right ?
yaa... peringatan untuk diri aku jugak.....

haish ape aku merepek ni..
x kesampaian mesej aku.. hehehe.. ;p

memang saked bila orang x layan kita...
x pedulikan kita...
x amek tahu hal kita...
and x paham langsung perasaan hati kita...
and sometimes....
kita yang terpaksa terhegeh2 kat orang tu semata2 nk dapat kan 
kasih sayang sahabat 2....

tapi 2 sume dugaan...
semakin banyak dugaan yang kita hadapi...
semakin banyak laa kita harus bersyukur pada Allah..
sbb ape ?
sbb Allah semakin sayang pada kita....
and Allah bagi yg lebih baik dari sebelumnya... :)

Alhamdulillah...
apa yang aku tulis ni.. semua nye peringatan untuk diri aku jugak...
aku x laa reti nk mengarang panjang2 lebar
and bg dalil2...
insyaAllah dalam proses untuk jadi yang lebih baik.. 
walau apa pun...
aku bersyukur...
bila Allah bagi aku yang lebih baik...
aku semakin sedar...
dan menjadi diri aku yang sebenar...
yang x hipokrit...
dan yang x meniru2 orang lain.... :)
semoga apa yang diberi kan oleh Allah ni akan aku cuba perbaiki lagi... ;)





No comments: